Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf steeds op de hoogte

sluiten


Implementatieperiode 2015 van het geregistreerd kassasysteem in de horecasector - belangrijkste data

De uitbaters die zoals voorzien het geregistreerd kassasysteem moeten toepassen vanaf 1 januari 2015, registreren zich uiterlijk op 28 februari 2015 in de registratiemodule, een e-service van de FOD Financiën.

Vervolgens ontvangen zij van de administratie één van volgende uiterlijke implementatiedata:

- 30 juni 2015;
- 30 september 2015;
- 31 december 2015.

Deze data zijn te beschouwen als een administratieve tolerantie ten aanzien van de wettelijk verplichte invoeringsdatum van 1 januari 2015.

Om discriminatie binnen de sector te vermijden, zal de administratie pas tot sancties overgaan vanaf 1 januari 2016, na het verstrijken van de uiterlijke implementatieperiode.

Ter herinnering. Wie vrijwillig de kassa invoert in 2014 en tijdig hiervoor registreert kan genieten van 2 sociale voordelen:

- de verhoging van het aantal overuren van 130 tot 180 waarvoor een belastingvermindering geldt
- de lastenverlaging voor 5 vaste contracten.

Meer uitgebreide informatie vindt u terug in volgende bijlagen:

bijlage 1 – Fiscoloog – Het geregistreerd kassasysteem
bijlage 2 – GKS – definitieve regeling

12 maart 2014

E-newsletter

Akanta houdt zijn klanten steeds op de hoogte van de fiscale actualiteit via onze e-newsletter. We doen ons best om onze nieuwsbrieven kort, overzichtelijk en leesbaar te houden. Dit houdt in dat we geen uitgebreide wetteksten of eindeloze details opnemen. Uiteraard zijn wij altijd bereid om deze verder met u te bespreken. Neem daarvoor contact op met uw dossierbeheerder.

Terug naar het overzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf steeds op de hoogte

sluiten
  1. Een professionele totaalservice op het vlak van boekhouding, fiscaliteit, opstart ondernemingen en sociaal advies
  2. Een persoonlijke en discrete relatie met een vast aanspreekpunt binnen ons kantoor
  3. Wij denken actief mee met u op zoek naar oplossingen
  4. Een efficiënte samenwerking tussen uw bedrijf en ons kantoor
  5. Wij houden u op de hoogte van nieuwigheden inzake wetgeving, rechtspraak …

Bij Akanta beseffen we dat stilstaan achteruitgaan is. We leveren dan ook heel wat inspanningen om onze eigen activiteiten te optimaliseren en de service naar onze klanten te vernieuwen. Zo beschikken we over heel wat interessante elektronische tools (boekhoud- en facturatiepakket, Codabox ...) die ons toelaten om op een snelle en efficiënte manier gegevens uit te wisselen. Dit levert ons en u heel wat tijdswinst op en werkt dus kostenbesparend. Uiteraard volgen we alle nieuwe evoluties op de voet om zo maximaal te kunnen inspelen op nieuwe kansen.

Overtuigd van onze meerwaarde?

Aarzel niet om ons te contacteren